طی چندین جلسه مشاوره، نیازهای اساسی این شرکت را مورد بررسی قرار دادیم و درباره کلیات سایت آنها تصمیمگیری کردیم. قرار شد وبسایت با استفاده از سایت ساز ورتا وب ساخته شود که دست آنها را برای تغییر و توسعه باز میگذارد. بخشهای و رنگهای اصلی برای طراحی وبسایت در اختیار ما قرار گرفت. همچنین، مسیری برای ایجاد فاکتور و پرداخت آنلاین توسط مشتریها مشخص شد.
پس از آنکه مسیر کلی برای هر دو تیم مشخصتر شد، کار را آغاز کردیم. در اولین قدم، وایرفریمهای سایت (نقشه کلی + چیدمان صفحات) مشخص شد. تلاش ما این بود که در طرحهای ارائه شده، تمرکز اصلی بر روی امکانات و مزایای خودرو 45 باشد. ذکر این نکته میتواند جالب باشد که یک مساله مهم در این مرحله، زیاد بودن تعداد پکیجهای ارائه شده توسط خودرو 45 بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تنها 4 پلن مهم این شرکت را در صفحه اصلی نمایش دهیم و باقی آنها را به صفحه “تعرفهها” منتقل کنیم.
پس از ایجاد وایرفریم، نوبت به طراحی گرافیکی سایت رسید. اولین طرح ایجاد شده توسط تیم ما، مورد تائید تیم خودرو 45 قرار گرفت. اما تقاضای تغییراتی در تعدادی از بخشهای سایت داشتند که در طی یک جلسه حضوری مطرح و سپس اعمال شد. در نهایت، نوبت به پیادهسازی سایت رسید. به نحوی که تمام محتوای سایت به راحتی قابل ویرایش باشد و هر زمان تیم خودرو 45 نیاز داشت بتواند به راحتی آنها را تغییر دهد. این موضوع به کمک سایت ساز ورتا وب ممکن شد.